Victoria Logård

2014-05-12
21:33:00

Vad hände?
 Lady och de andra stona har varit brunstiga de senaste dagarna och det är säkert en av anledningarna till Mickes beteende på tävlingen sist. Han blir ju lätt hingstig, speciellt såhär på våren och det blir ju inte bättre av att alla ston brunstar. Även om de inte går i samma hage så känner han ju av det... Har även hört att det är fler som haft problem med sina hästar som har blivit lite smått galna på grund av blommande vårkänslor..
 
De senaste dagarna har träningen med Micke blivit mycket mer konskvent. Jag måste alltid vara det annars också eftersom han lätt blir hingstig och bråkig, men nu har vi snäppt upp ribban ett hack till. Detta verkar faktiskt ha gett resultat, för idag, efter så många tusentals byten som har trasslat så satt äntligen alla byten till vänster. Jag har haft sånna problem med just bytena till vänster, men idag funkade de! Såååå jäkla skönt! Jag har verkligen slitit mitt hår för dessa byten. Ibland är de bra, ibland efter i bak och för det mesta jämfota. och de funkar i princip alltid till höger. Sjukt irriterande! Hundratals gånger har jag i ren förtvivlan frågat vad jag gör för fel, men idag funkade de bara sådär. Förhoppningsvis har poletten trillat ner.... Äntligen lite framgång i allt elände!!! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: