Victoria Logård

2014-09-01
09:24:12

4-års championatet
Direkt när vi kom hem igår var det bara att byta om för då var det dags att köra halm. Inte precis det man längtar efter en tävlingsdag, men det måste ju göras det med... När jag sen kom hem till lägenheten på kvällen hade vi lite kompisar som kom på söndagsfika. Supermysigt, men då var jag riktigt mör i både kropp och knopp (därav ingen bloggning). Så nu tänkte jag berätta lite hur det gick...

Lady skötte sig som sagt helt exemplariskt! Vi kunde faktiskt inte ha presterat så mycket bättre. Hon var stencool och totalt fokuserad på mig, en grym tävlingshäst med andra ord! Micke skulle behöva se och lära... 

Jag tyckte att det kändes som att allt gick väldigt fort. Vi hann knappt visa det vi skulle, så jag fick passa på att utnyttja de ytor som fanns för att göra några extra ökningar. Poängen blev följande: 
7.5 skritt 
8 trav
7 galopp
7.8 ridbarhet
7.8 allmänt intryck 
= 76.2%

Hade önskat lite högre på ridbarheten eftersom domarns sa specifikt att hon "lyssnade fint på sin ryttare". Sen är det klart att man alltid vill ha mer poäng, men överlag var jag nöjd. Vi slutade 11 av 40 vilket var betydligt bättre än bad jag vågat hoppas på. Med tanke på att det bara var proffs framför oss i resultatlistan så får vi verkligen vara nöjda. Men det som känns roligaste sv. allt är att hon skötte sig så himla bra med allt runtomkring, känns lovande för framtiden! 




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: