Victoria Logård

2014-05-11
21:31:03

Premiär
Idag var det dags för Dressage club att arrangera sin första riktiga tävling. Kul eftersom det är min "hemmaklubb". Jag hade egntligen tänkt att tävla med Micke, men eftersom hans humör har varit mer instabilt än vanligt de senaste dagarna så valde jag att stryka mig. Det blev alltså bara Victor som fick åka på tävling. Victor är en av de 4 hästarna som jag rider på jobbet. Han är bara 6 år, 175cm hög och har aldrig tävlat förut så förväntningarna var inte så höga idag. Vi ville mest se hur han skötte sig på tävling..
 
Väl där var han lite spänd på omgivningen, men han skötte sig exemplariskt. Han är en så härlig häst! Alltid possitiv och glad. Även om det var mycket att titta på så gick han och gjorde sitt bästa. Eftersom han är stor så har han lite svårt att hålla reda på kroppen. Det tillsammans med lite spändhet  gjorde att det blev en del missar. Men jag är supernöjd med honom ändå. Reslutatet blev inte det så bra, men missarna drog ner mycket och va sjutton... Hästen går sin första tävling i Msv C och är bara 6 år. Då kan man inte förvänta sig så mycket mer. 
 
Det var en väldigt rolig dag och superfint fixade tävlingar. Kul!
 
 




 
 

Kommentar:
#1: mormor

Skönt att du är lite gladare efter dagens tävling. Så himla trist att Micke är så bångstyrig när ni ska tävla,men du vet ju vad han kan. Kämpa på du är duktig glöm inte det kram

Svar: Tack mormor, det värmer!
Victoria Logård

2014-05-11 @ 22:11:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: