Victoria Logård

2014-06-12
22:23:01

Vardag
Det har blivit ganska långa dagar de senaste dagarna och jag har varit extremt trött så dörför har orken till bloggning inte riktigt funnits där. Jag tänkte att jag skulle berätta lite om hur mina dagar ser ut, ofta blir det så att jag bara skriver om allt som händer utöver det "vardagliga", men egentligen så händer det ganska mycket även då...
 
Mina dagar börjar antingen vid 04.00 eller 05.30, det beror lite på vad som händer på kvällen. Är det så att jag har något som jag måste göra på kvällen så är det bara att palla sig upp vid 4, för att hinna rida mina egna hästar innan jobbet. För det mesta får jag "sovmorgon" till halv 6 och åker direkt till jobbet som börjar kl 07. Där börjar jag alltid med att släppa ut hästarna och sedan rider jag under förmiddagen. Jag tycker att det är skönt att rida på morgonen för då är man lite pigg och alert i huvudet (för det mesta) och sen är det rätt skönt att slippa rida när det är som varmast. Jag har 4 hästar som jag rider på jobbet. När hästarna är klara är det lunchdags för oss allihop och under eftermiddagen sen mockar jag boxarna och fixar de andra sysslorna som ska göras. Nu har vi till exemoel dragit igång storstädning både i Kragsta och hemma... Mycket slit blir det. 
 
När jag sedan har jobbat klart åker jag hem till lägenheten i Norrtälje och äter middag. Antingen väntar sedan andra aktiviteter under kvällen, eller så åker jag hem och rider om jag inte gjort det på morgonen. Hemma har jag oftast 3 hästar att rida, så det blir några timmar i sadeln varje dag... De dagar som min hästar vilar har jag ofta lektioner eller rider andras hästar istället. Detta betyder att jag åker strax efter halv 7 på morgonen och är ofta hemma runt 21. Det är kul men tufft liv. Utöver hästarna försöker jag även träna mig själv så ofta jag hinner och orkar. Ofta blir det bara 2 gånger i veckan, men tyvärr finns varken tid eller så mycket ork till att träna mer för. 
Ja, såhär ser mina dagar ut ungefär, mycket riding och hästar blir det, men kul är det!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: