Victoria Logård

2014-06-04
22:52:19

Träningen för Jennie
Jag är lite sen med uppdateringen, men det har varit lite mycket att göra de senaste dagarna...
 
Träningen gick jättebra, både Micke och jag fick jobba så vi blev helt slut, hahah! Men det var riktigt riktigt kul! Så himla skönt att få träna ordentligt. Vi gick igenom en del från Intermediaire I, det gick faktiskt över förväntan. Jag fick bra tips om hur jag ska tänka i helpiruetterna och galoppslutorna. I traven fick jag träna på att öka på långsidorna och tänka mer passage på kortsidorna. Vid det laget var Micke supertrött så han det blev lite galoppingslag här och där, men det är absolut något som jag ska öva på. Grymt bra sätt för att testa gränserna både tillbaka och framåt. Dessutom kommer han igång väligt bra efter den övningen. Jennie tyckte att Micke hade utvecklats en hel del så det var kul. Ååååå nu vill man bara träna mer, mer och mer! Micke var dock ganska nöjd efter ett ridpass, eller faktum var att han var inte bara nöjd- han var helt slut! Mycket berodde på värmen, men man såg att han var ordentligt trött i musklerna också. Nu har ha fått tagit det lite lugnt med vila och jogging, men imorgon ska jag äntligen träna lite hårdare igen. LÄNGTAR!
 



 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: