Victoria Logård

2014-01-03
19:49:05

Nytt år, nya tag!
År 2013 har varit ett bra år. I våras debuterade jag och Micke Msv A, i juni tog jag studenten och i augusti började jag jobba heltid hos Martin. Jag har ju även fått hem Lady och Florence som är två fantastiskt fina hästar som jag tror mycket på.  Det har hänt stora saker som jag egentligen inte har reflekterat så mycket över. Året har inte känts som ett speciellt år, men när man tänker efter så har mitt liv förändrats ganska mycket. Från att ha bott hemma i tryggheten, har jag  nu tagit med mig Micke och börjat ett helt annat liv. Vissa stunder har varit extremt jobbigt, medan andra har varit tusen gånger bättre. Jag har ju alltid drömt om att få jobba med hästar och  ibland får jag nypa mig i armen för att förstå att allt det roliga är verklighet. Samtidigt har det också varit många gånger tuffare än vad jag hade kunnat föreställa mig att inte kunna träffa familj, vänner och pojkvän så ofta som man vill. Det har varit otroligt nyttigt att förstå hur otroligt mycket de verkligen betyder för mig, men samtidigt är jag SÅ tacksam för att jag har dem som stöttar mig i alla lägen.
 
Nu blickar vi framåt mot ett nytt spännande år. I år är SM som är det stora målet. Förhoppningsvis kommer vinterns träning ge resultat så vi kan stå oss bättre på tävlingsbanorna. Men det är inte bara Micke som allting handlar om. Tanken är att Lady ska gå 4-års championatet och senare i höst ska Florence börja ridas in. Det känns som att 2014 kommer bli ett roligt år!!
 

Kommentar:
#1: mormor

Vad kul att höra ifrån dej igen. Jag har säknat dina berättelser. Bra med en sammanfattning av 2013. Nu håller vi tummarna för att vädret ska bli lite mindre lerigt. Oj vad L:s föräldrar är hyggliga.

Svar: Ja de är fantastiska!!
Victoria Logård

2014-01-05 @ 21:44:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: