Victoria Logård

2014-08-23
23:09:23

Hästens dag
För andra året i rad var det dags för "hästens dag" som arrangeras av Hästriket Roslagen. Förra året kunde jag tyvärr inte vara med så jag hade ingen aning om vad som väntade, men idag fick jag verkligen upp ögonen för hur stort det var. Så himla häftigt att hästintresset är så stort och varierat här! Islänningar, körning, pilbågsskytte ja... allt möjligt kunde man se.  Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att det skulle vara så mycket publik heller. Hur coolt som helst! 

Jag och Julia skulle rida en spegelritt där Julia red i damsadel och jag i uniform. Julia var grym! Helt sjukt att hon kan sitta och rida byten och piruetter i en damsadel!!!! Eller ja... bara sitta kvar överhuvudtaget! Jag har provat och det är galet svårt kan jag lova. Uppvisningen gick helt okej. Hästarna blev lite spända och sakerna satt inte riktigt som de skulle, men va sjutton, vi hade grymt kul! 

Direkt efter oss red vår kompis och klubbkamrat Therese Ahlström på en superhäftig frieser. De var så himla fina tillsammans. Det är inte varje dag vi dressyrryttare gör sånna här saker, men shit va kul det vi hade! Kan verkligen rekommendera att åka dit nästa år för dem som inte var där. Det är verkligen en show för hela familjen. 
Uffe Mattsson med sina connemaror i ett fyrspann. 




Me and "my lady", haha! Ser inte alls lite knasiga ut...

Titta vad läskig samma bild blir i svartvitt!!! Den ser typ... gammaldags ut på riktigt!

Lexies inställning till att matte skulle fortsätta rida när vi kom hem igen... 


Kommentar:
#1: Jossan

Jag tror tyvärr inte att det kommer bli fler år med hästens dag då det har varit så få som vill jobba och hålla i det hela. Har hört att det va sista året i år :(

Svar: Jaha va tråkigt :((
Victoria Logård

2014-08-25 @ 13:18:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: