Victoria Logård

2014-08-22
22:27:29

Dör av lycka!
Nu har jag äntligen tränat! Hela dagen har jag gått runt med ett enda stort smile bara för att jag har varit så lycklig över att Jennie skulle komma. Till råge på allt så gick hästarna kanon! Jag började med Lady där jag fick träna mycket på det som ingår i 4-års championatet. Fick väldigt mycket bra tips på hur jag ska tänka på saker och ting. Till exempel rådde Jennie mig att inte rida fram för länge eftersom väl inne på banan kommer hästarna få gå för fullt och de blir fort trötta. Jag fick dessutom rida Lady i en lite lägre form och ha lite bredare hand, speciellt i längningarna och jisses vad hon rörde sig!! Jag bara satt och log och Jennie var lyrisk. Hon sa att hon fick gåshud på  armarna, haha, då har man lyckats 😉 Några ord som jag verkligen kommer ha kvar i huvudet efter dagens träning är "Tänk på att du har samma fantastiska häst med dig på vägen hem som dit, oavsett poängen". Och så är det verkligen, jag är så himla glad över att få rida en så fantastisk häst. Självklart är det roligt om poängen blir bra på championatet, men om de inte blir det så är jag otroligt lycklig över att jag har Lady. 

Sen blev det Mickes tur att få svettas lite. Även han var fin. Vi berättade om vårt senaste arbete som Julia och mamma har hjälp mig med, dvs tänka på att vara ordentligt mjuk i armarna och rida mer med säte och ben. Vi fortsatte i samma bana även idag. Mycket fokus på att han skulle lyssna på mina hjälper. När jag gör en halvhalt  då ÄR det en halvhalt och då ska man lyssna direkt, inte en minut senare... Sjukt bra träning över lag. Ååå jag är så lycklig!!! Och vet ni vad som gör det hela ännu bättre?! Julia hade kameran med sig och knäppte en massa kort. Ska försöka lägga upp dem här imorgon! God natt så länge, klockan är ställd på 05.30- ingen sovmorgon här  inte..😉

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: