Victoria Logård

2013-09-18
23:52:00

Ny upplevelse
Idag har jag fått uppleva något helt nytt! Under alla år har jag alltid ridit mina hästar själv. Även om jag har varit liten och hästarna har varit bråkiga har jag fått tagit itu med det på egen hand. Visst har jag fått hjälp från marken av mamma eller tränare, men aldrig uppsuttet.  Detta beror naturligtvis inte på att jag är emot det på något vis- tvärtom! Det har bara inte blivit så av någon anledning. Men idag blev det ändring på det...

För idag har Martin ridit Micke! Oj vad det var kul att se! Det var verkligen lärorikt att få se sin häst bli riden av någon annan, framför allt ett proffs. Jag fick en liten aha-upplevelse av att få se hur fin min häst faktiskt kan vara. Samtidigt var det också bra att få se att han även trasslade för Martin ibland och då ta del av hur han löste problemen. Tror också att det kan vara bra för Martin att veta hur han känns för att sedan kunna hjälpa mig lättare från marken. Det här måste göras fler gånger! 






Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: